8 Kasım 2007 Perşembe

AHANDA SİZE ACAİP BİR KENE ÇEŞİDİ, (kırım kongo kanamalı ateşi)


Nette öyle saçma sapan sitelerde sörf yaparken gördüm bir an irkildim ve sizlerlede paylaşayım dedim acaip bir tür... Sonrada neme lazım demedim bu hayvanı çıkarmanın yolunu öğrendim hemencik şağıya koydum sizde çıkarın diye. Çıkarma çıbıı bütün eczanelerde varmış, araştırdım hakkatende var yalan değil yani...

Keneyi böyle çıkaracaksın işte evlat;


Birde kuş gribi vardı sanırsam popülerler içinde ama o bizim bölgede olmadığı için pek önemli değil kanımca, bahsetmeye gerek duymuyorum... Siz yinede tavuktan cücükten uzak durun korunma yolu budur...


12 yorum:

nariçi dedi ki...

Fotoğraftaki kenelere cımbızla çıkarılan benzemiyor. fotoğraftakiler kedilerde köpeklerde hayvanlarda sık görülüyor! Daha ayrıntılı açıklama gerekli.

Adsız dedi ki...

normalde sağlık bakanlığının afişindeki gibi olurlar, ama bir hayvanın üzerinde haftalarca kalmış bir kene patlamadan hemen önce diğer resimdeki kadar şişer, ortalama 120 kadar çeşidi vardır, 15-20 çeşidi virüs taşıyabilir türdendir, iç anadolu bölgesinde, yozgat, kayseri, tokat, gümüşhane, aşağıda sivas şarkışlaya kadar, batıda konya ya kadar, ve herşeyin görüldüğü gibi istanbulda da görülmüştür, her kurban bayramından sonra daha da yayılması muhtemeldir.

Adsız dedi ki...

bravo ya millet keneden ölüyor bir de dalga geçer gibi yazı yazılıyor. sizin resimdeki keneyle kırım kongo kanamalı ateşi hastalığının kenesiyle bir alakası yok. sizin koyduğunuz kene hayvanlardaki kene. hayvan sahiplerini paniğe atmaya ne gerek görürsünüz bilmem. ayrıca doktormusunuz da başınıza buyruk işler yapıosunuz. sitenizin çok tıklanmasını istiyorsanız bu yola başvurcağınıza bir bilen siteden alın da altına alıntıdır deyin. ayrıca dalga geçilcek bi konu kesinlikle değil.biraz saygılı olun.

Adsız dedi ki...

genede orda bir tür kenenin nasıl çıkartılkcanı belirtmiş

Adsız dedi ki...

bu işin hayvanı insanı yok . kene kimi bulduysa ona tutunup kanını emiyor. o ilk resimde görünen kene doymuş nimf adı verilen kene , yani yetişkin olmadan önceki hali... bir sağlıkçı olarak bir sürü kene çıkarttım ama insanımıza bunun önemini anlatamadım ..yok bu zararsız, yok bizim burda bundan cok oluyor. hangisin zararlı olduğunu bilemeyiz ve tedbirimizi almamız gerekir.daha ayrıntılı bilgi için www.kkgm.gov.tr adresine bakabilirsiniz.

Adsız dedi ki...

ben salih şimdi keneye yazık oldu nur topu gibi kenei öldürdüler cocuku fln vardır tazminat ödesin keneyin karısına fln ayıp valla:D

Adsız dedi ki...

ya beni sağ alt kösedekinden ısırdı ayak parmaklarımın arasında ydı doktora gittim bana bunu tanıyamadığını söyledi veteriner fakültesine mi gitsem acaba

Adsız dedi ki...

bencede daha ayrıntılı bilgi gerekli bunlar hayvan kenesi ya biz hayvanmıyız insanlarla alay ediyosunuz bence alay edilecek biri varsa oda sizsiniz yazık

Kteoman dedi ki...

O küçük kenelerin kan emdijten sonraki resimleri.

Ahmet dedi ki...

Benim kedime bu keneden yapışmış halk arasında toprak kenesi diye adlansırılıyor insana zararı yokmuş siyah olanlar insanda hayvanda bulaşabilir dikkatli olmak gerek çıkardıktan sonra mutlaka oraya alkol dökmelisiniz (alkol yoksa kolonya)

Nznsnsns dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

benim kuşuma yapışmış çıkardım ama alkol dökmek aklıma gelmedi zararlımı acaba